Skip to main content

ВИКОРИСТАННЯ КОМІКСІВ НА УРОКАХ СУСПІЛЬСТВОЗНАВСТВА


Комікси як самостійний жанр літератури виникли в період між Першою і Другою світовими війнами приблизно одночасно, як в Європі (Бельгія, Франція), так і у США. В Україні комікс з’явився на наших очах, але до масового захоплення ним ще зовсім далеко. Однак, як часто трапляється у суспільстві, першими підхоплюють нові віяння саме діти. Тому попит на комікси стабільно зростає. На ринку почали функціонувати видавництва, які випускають, як перекладні комікси, так і комікси вітчизняних авторів.

Поки вчителі розмірковують, що таке комікси, частина вже учнів активно опікуються самоосвітою. У деяких учнів саме через комікси пробуджується бажання читати, через мемну культуру виникає інтерес до історії та інших предметів. 

Світ змінився, діти по новому сприймають світ. Поступово на Заході преса застосуває жанр коміксу для актуальних коментарів. Отже, ми бачимо, що форма коміксу підходить і для розваг, і для донесення більш серйозної інформації. Справді, що може бути краще для привернення уваги до теми, як не гумористична графіка в поєднанні з актуальним сюжетом?

 Таким чином, можна стверджувати, що комікси є видом мистецтва, яке поєднує в собі книжну графіку, кінематограф і літературу. Комікси можуть розглядатися як інноваційний метод навчання. Їх можна використовувати на різних рівнях, етапах навчання.

Навчальні можливості коміксів: 

  •   розповісти складну історію декількома зображеннями; 

  •   забезпечити коментарем будь-який малюнок на різну тематику;  

  •  використовувати символи, що легко ідентифікують усі учні;

  • прокоментувати та проілюструвати актуальні питання життя (підліткові, сімейні стосунки, толерантність тощо) в ігровій формі.

Використання коміксів:

1.     На уроках можна подати ідею коміксу, головними героями якого будуть певні видатні особистості — мандрівники, письменники, художники, політичні діячі; або вигадані герої, які стали учасниками певних історичних подій.

2.     Нарізати світлини або малюнки з певним сюжетом, утворити «кадри». Учні отримують завдання повторно за цими малюнками розповісти власні історії.

3.     Видалити останній малюнок «мультфільму», історії та дати завдання придумати фінал, тобто домалювати кадр. Зрештою проголосувати за найкращий фінал груп;

4.     дати учням готові комікси, але з порожніми «хмарками» для слів. За малюнками, за логікою подій придумати діалоги. Історії навіть за одними малюнками можуть бути різними.

Як зробити комікс?

Методичні рекомендації щодо створення коміксів.

Узгодження теми: обговорення з учнями, яку саме частину програмного матеріалу має ілюструвати комікс (наприклад, вживання синонімів, практичне застосування знань з оптики у побуті, діяльність Кирило-Мефодіївського товариства - будь-що).

1.     Розподілення обов'язків (якщо проєкт груповий): узгодьте, обов'язки кожного учня і його роль у виконанні проєкту (хто вигадує сюжет, хто прописує репліки головних героїв, хто промальовує кожен фрагмент та інше).

2.     Визначення головної ідеї та окреслення сюжету: узгодьте з учнями, як саме буде поданий навчальний матеріал (хто головні герої коміксу, які події будуть висвітлені у межах розкриття навчальної теми).

3.     Розробка сценарію: на цьому етапі діти мають продумати зміну ракурсів кожного епізоду та прописати усі репліки головних героїв.

4.     Вибір зручного онлайн-інструменту: ознайомте школярів із сучасними програмами, за допомогою яких можна створювати комікси та запропонуйте обрати найбільш зручний варіант. 

5.     Компонування: на цьому етапі необхідно поєднати всі малюнки, прописати репліки, створивши єдиний проєкт.

 Онлайн-інструменти для створення коміксів:

Комікси можна створювати як власноруч, промальовуючи кожен епізод, так і за допомогою спеціальних програм, у межах яких можна вдало компонувати різні елементи. Пропонуємо обрати найбільш зручний серед таких онлайн-інструментів:

  • Pixton

  • Toon Doo

  • My Storybook

  • Сanva

У межах кожного з цих сервісів можна безкоштовно моделювати персонажів онлайн, додавати власні малюнки і фото, супроводжуючи кожен фрагмент відповідними текстовими коментарями. 

 


Comments

Popular posts from this blog

Ікона "Вознесіння Христове" з іконостасу церкви Манявського монастиря (Йов Кондзелевич)

Ікона "Вознесіння Христове" з іконостасу церкви Манявського монастиря (Йов Кондзелевич). Вознесіння Христове - християнське свято, котре відзначають на 40 день після Пасхи. На українських землях - це було одне з улюблених свят, тому йому присвячували ікони.

VI Міждисциплінарні гуманітарні читання

Міжнародна наукова конференція « VI Міждисциплінарні гуманітарні читання». Київ (Київський будинок вчених НАН України, вул. Володимирська, 45-А). 22 грудня 2017 року Мета Проведення в українській столиці міжнародної конференції, у роботі якої братимуть участь фахівці з 5-ти країн, сприятиме пожвавленню обміну досвідом у сфері міждисциплінарних досліджень, розвитку українських студій в контексті нових міждисциплінарних напрямків, налагодженню наукових зв'язків у середовищі молодих вчених. Теми доповідей У розгляді заявок надається перевага міждисциплінарним дослідженням у сфері наступних гуманітарних наук: історія; політологія та міжнародні відносини; археологія; археографія та джерелознавство; етнологія, народознавство, демографія, культурна антропологія; мовознавство та літературознавство; право; філософія; релігієзнавство. Складання заявки на конференцію Заявки на участь у конференції подавати до 15 грудня 2017 р. на електронну адресу Оргкомітету: andriibl

ІХ МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ГУМАНІТАРНІ ЧИТАННЯ

  Міжнародна наукова онлайн конференція « ІХ Міждисциплінарні гуманітарні читання» 21-22 листопада 2020 року Мета конференції Проведення міжнародної онлайн конференції, у роботі якої братимуть участь цікаві вчені, котрі стажувалися в провідних установах Європи, Азії та Америки (також запрошені іноземні дослідники) сприятиме пожвавленню обміну досвідом у сфері міждисциплінарних досліджень, розвитку українських студій в контексті нових міждисциплінарних напрямків, налагодженню наукових зв'язків у середовищі молодих вчених. У конференції можна брати участь в якості доповідача або слухача (кожен учасник отримає відповідний сертифікат) Теми доповідей У розгляді заявок надається перевага міждисциплінарним дослідженням у сфері наступних гуманітарних наук: історія; політологія та міжнародні відносини; археологія; археографія та джерелознавство; етнологія, народознавство, демографія, культурна антропологія; мовознавство та літературознавство; право; філософія; релігієз